DIFICULTATS EN L’APRENENTATGE
Les dificultats en l’aprenentatge afecten un percentatge significatiu en edat escolar, per la qual cosa la preocupació en les aules i famílies augmenta. Generalment el rendiment acadèmic dels alumnes és inferior a l’esperat per la seva edat i les seves capacitats, sent freqüent trobar fracàs escolar i un deteriorament de les habilitats interpersonals.
Les estratègies d’intervenció per a la reeducació de nens amb dificultats en l’aprenentatge, estan focalitzades en les necessitats educatives especials (NEE) de cada individu, són les eines que s’usen en els gabinets multidisciplinaris per abordar les vicissituds que puguin comportar les dificultats de l’aprenentatge.
PROBLEMES DE CONDUCTA
Els problemes de conducta en nens/es i adolescents comença a ser una qüestió que preocupa tant a pares i mares com a professorat i educadors ja que cada cop hi ha més prevalença d’aquest problema. És sobretot en l’àmbit familiar i escolar on aquestes conductes afecten la quotidianitat dels infants i adolescents.
Així doncs, podem parlar de dificultats de la conducta o trastorns de la conducta segons l’inici, la intensitat i la interferència d’aquesta en la seva vida diària.
Aquestes conductes poden ser conseqüència de diferents factors i sovint formen part del propi desenvolupament de les persones. S’ha de tenir en compte però que quan la conducta inadequada és exagerada en freqüència i magnitud és el moment de consultar amb un professional.
La conducta disruptiva és pot abordar tenint en compte cada cas però sovint és necessària la intervenció no només en el nen/a o adolescent sinó també en la família i en l’escola.
RELACIONS FAMILIARS I DE PARELLA
La societat en que vivim s’ha tornat cada cop més individualitzada i individualista, estem en el moment de la història en que tenim més quantitat de mitjans i eines per fer front a la pròpia vida, i ens arriscaríem a dir que és el moment de la història en que l’ésser humà menys gaudeix del que viu. Considerem molt certa la frase que diu que “els telèfons mòbils ens apropen dels qui tenim lluny, i ens allunyen dels qui tenim a prop”. Tot plegat ha produït un gran deteriorament en les relacions familiars i de parella, cada cop son més les parelles i famílies que refereixen tenir dificultats simplement per expressar-se allò que senten, el que els angoixa i fins i tot el que els agradaria fer junts.
A TALENTS PSICOLOGIA vetllem per les bones relacions familiars, acompanyem a parelles i famílies en les situacions que refereixin, procurant que aprenguin a desenvolupar habilitats socials i comunicatives que els hi proporcionaran benestar mutu. En casos on les relacions estan ja deteriorades o fins i tot trencades, acompanyem a les persones per ajudar-los a que puguin tenir una comunicació saludable i cordial per a tots.
ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL
L’aprenentatge és renovable, continu i es dóna durant tota la vida, prové de diferents focus i parteix de diferents dinàmiques però sempre amb l’objectiu de formar-nos i preparar-nos per adaptar-nos i sobreviure al context que vivim.
L’orientació acadèmica i professional pretén ajudar a la persona a preparar-se per a la vida laboral des del sistema educatiu. Ajuda a l’individu a prendre consciència que la professió és un aspecte significatiu de la vida d’una persona; a l’hora, l’acompanya en la presa de decisions respecte del seu itinerari acadèmic i professional. A TALENTS PSICOLOGIA creiem que l’assessorament és important per l’autodefinició i autorealització de cada persona.
LA NOSTRA ESCOLA DE PARES
Seguint amb una visió integradora dels nuclis familiars, TALENTS PSICOLOGIA pretenem facilitar un espai de confiança on les famílies poden expressar inquietuds, dificultats o pors sense ser criticats ni jutjats, així com els seus interessos. Ajudem a les famílies a prevenir algunes de les problemàtiques que més ens preocupen a tots, tant a nivell personal, familiar, com social, i de salut en general.
Proporcionem eines i recursos per tal que cada un pugui millorar, potenciar i optimitzar les seves capacitats i descobrir-ne de noves, ajudant a altres a que ho facin també.
És en sí mateix un recolzament i aprenentatge mutu i recíproc on tots creixem; tot per mitjà d’activitats dinàmiques, tallers i xerrades.
A dia d’avui també estem desenvolupant aquest projecte amb pares del Club de Futbol Pardinyes, on pares i mares de nens i nenes socis del club gaudeixen d’un espai confortable en el que comparteixen inquietuds i aprenen els uns dels altres.